Klachtencommissie

Woonforte doet er alles aan om haar huurders goed van dienst te zijn en op een vriendelijke, correcte manier te woord te staan. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht door ons. Vraag dan advies aan de regionale Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland en stuur uw klacht door.

Veel gevraagd over Klachtencommissie

Ik heb een klacht ingediend via de klachtenprocedure van Woonforte. Ik ben niet tevreden met de oplossing. Wat kan ik doen?

Algemeen

Dan is het verstandig de inhoud van de brief telefonisch te bespreken, zodat de teammanager zijn of haar reactie kan toelichten.

U komt er telefonisch niet uit? Of u wilt het niet telefonisch bespreken? Dan dient u de klacht in bij de regionale Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland.

Bent u het niet eens met de afhandeling van de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland? Dan mag u uw klacht indienen bij de Huurcommissie.

Dus alleen als de interne klachtenprocedure van Woonforte én de afhandeling door de Klachtencommissie is doorlopen, kunt u nog naar de Huurcommissie gaan.

Kan ik een klacht indienen bij de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland?

Algemeen

Ja, dat kan.

STAP 1

Doorloop eerst de klachtenprocedure bij Woonforte:

  • U dient uw klacht schriftelijk in bij Woonforte of via het online klachtenformulier.
  • Woonforte stuurt binnen drie werkdagen na binnenkomst van uw klacht een schriftelijke ontvangstbevestiging.
  • De verantwoordelijke teammanager stuurt binnen drie weken na binnenkomst van de klacht een schriftelijk antwoord naar u. Kan een schriftelijk antwoord door bijzondere omstandigheden (zoals een noodzakelijk deskundigenonderzoek) niet binnen drie weken worden gegeven, dan ontvangt u schriftelijk bericht over de reden hiervan. In dit bericht staat wanneer u het schriftelijk antwoord ontvangt.

STAP 2

Pas wanneer u het niet eens bent met het antwoord van Woonforte, dient u uw klacht schriftelijk in bij de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland.

Vul het klachtenformulier in van de regionale klachtencommissie. Na het invullen van dit formulier kunt u dit:

  • Mailen
    info@kcwzh.nl

  • Per post versturen
    Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland
    Postbus 610
    3300 AP DORDRECHT

Moet ik betalen voor het indienen van een klacht bij de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland?

Algemeen

Nee, u hoeft niet te betalen voor het indienen van een klacht bij de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland.

Kan ik mijn klacht persoonlijk uitleggen aan de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland?

Algemeen

De klachtencommissie kan besluiten een hoorzitting te houden als zij of één van de partijen dit wenst. U heeft dan de mogelijkheid om persoonlijk een uitleg te geven over uw klacht.

Tijdens de zitting kunt u zich laten bijstaan door een adviseur. De eventuele kosten daarvan zijn wel voor uw rekening.

Wanneer hoor ik wat over mijn klacht die ik heb ingediend bij de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland?

Algemeen

  • De commissie bevestigt binnen een week schriftelijk de ontvangst van uw klacht. In deze bevestiging wordt ook aangegeven wat de verdere procedure is.
  • De Klachtencommissie neemt uw klacht in behandeling volgens het klachtenreglement van de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland. De commissie besluit of uw klacht behandeld wordt.
  • U krijgt binnen twee weken schriftelijk bericht of de Klachtencommissie uw klacht in behandeling neemt. Wordt uw klacht niet in behandeling genomen? In het bericht leest u waarom niet.
  • Als de Klachtencommissie uw klacht behandelt, brengt de commissie zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 3 maanden na ontvangst van uw klacht, advies uit aan Woonforte. Als er een hoorzitting is, ontvangt u binnen drie weken na de hoorzitting het oordeel van de commissie.
  • Binnen vier weken na het advies van de commissie krijgt u een schriftelijke uitspraak van de directie van Woonforte.

    Is het advies van de Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland bindend?

    Algemeen

    Het advies van de Klachtencommissie is niet bindend, maar Woonforte kan alleen schriftelijk en gemotiveerd van het advies afwijken.

    De directie kan in twee gevallen van advies afwijken:

    • Als opvolging van het advies zou leiden tot wijziging van bestaand beleid of vorming van nieuw beleid van Woonforte.
    • Als de klacht betrekking heeft op personeel van Woonforte en/of door Woonforte ingeschakelde derden.